اقدامات وزارت ورزش و جوانان در راستای تحقق شعار سال

وزارت ورزش و جوانان در راستای منویات مقام معظم رهبری و به منظور تحقق شعار سال، با محوریت مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی اقدامات متعددی انجام داده که در اولین قدم می توان به تهیه پیش نویس آئین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه ورزش و جوانان اشاره کرد.

در راستای منویات مقام معظم رهبری و به منظور تحقق شعار سال، دستگاه های مختلف کشور وظایفی در این خصوص دارند که بر این اساس طی ابلاغی از سوی وزیر ورزش و جوانان در اردیبهشت ماه 1401، دکتر رضا نیک بخش رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی این وزارت خانه مسئول کلیه امور مرتبط با سیاستگذاری، برنامه ریزی، مدیریت راهبردی و حمایت از شرکت های دانش بنیان در راستای تحقق شعار سال « تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین » شد.

در این راستا وزارت ورزش و جوانان با محوریت مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی اقدامات متعددی انجام داده که در اولین قدم می توان به تهیه پیش نویس آئین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه ورزش و جوانان اشاره کرد.

پس از تهیه پیش نویس اولیه و جمع بندی نظرات معاونت ها و حوزه های تخصصی وزارت ورزش و جوانان، این پیش نویس جهت بررسی و تصویب توسط وزیر ورزش و جوانان به دفتر معاون اول رئیس جمهور ارسال شد تا ان شاءالله پس از تصویب در دولت، جهت اجرا به وزارت ورزش و جوانان و دستگاه های ذی ربط ابلاغ شود.

فهرست اقدامات وزارت ورزش و جوانان در راستای تحقق شعار سال به مناسبت گرامی داشت دهه فجر از سوی مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی اعلام شد که به شرح زیر است:

1. تهیه پیش نویس آیین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه ورزش و جوانان

2. راه‌اندازی داشبورد مدیریت اطلاعات اشتغال و بیکاری جوانان

3. شناسایی شرکتهای دانش بنیان در حوزه ورزش و جوانان

4. معرفی شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه تولید و خدمات مرتبط با ورزش و جوانان به ادارات کل استان‌ها

5. حمایت از طرح ها و پروژه های اشتغال در حیطه کسب و کارهای فناورانه جوانان

6. حمایت از طرح های استارتاپی با رویکرد اشتغال آفرینی جوانان

7. حمایت از طرح های توانمندسازی سمن های جوانان در حوزه کارآفرینی

8. حمایت از راه اندازی و بهره برداری از مراکز نوآوری و شتابدهی جوانان

9. حمایت از برگزاری برنامه های اشتغال پذیری جوانان(فرهنگسازی- مهارت آموزی)

10. حمایت از رساله ها و پایان نامه های تحصیلات تکمیلی در حوزه دانش‌بنیان، کارآفرینی و اشتغال آفرین

11. پیگیری تفاهم نامه منعقد شده وزارتخانه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با موضوع همکاری های مشترک در زمینه راه اندازی شرکت های دانش بنیان مرتبط با حوزه ورزش و جوانان

12. در خواست مجوز ایجاد مراکز خلاقیت و نوآوری در حوزه ورزش و جوانان از دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

13. مکاتبه با معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص راه اندازی مرکز رشد و نوآوری در حوزه ورزش و جوانان

14. برنامه ریزی برای برگزاری رویداد نوآفرینی و کارآفرینی در حوزه دانش‌بنیان با رویکرد علوم و فناوری های ورزشی و اشتغال پذیری و مهارت آموزی برای جوانان

15. برگزاری کارگاه های دانش افزایی کارآفرینی دانش‌بنیان و فرآیند تشکیل شرکت های دانش‌بنیان با حضور اساتید مجرب و متخصص جهت گروه های هدف(هیئت های ورزشی، سازمان های مردم نهاد جوانان)

  • 17:42
  • 1401/11/15
  • 4699