پنجشنبه نهم فروردین ماه

امیری: موفقیت‌های پتانک را در استرالیا تکرار می کنیم؛ کسب اولین مدال بولس را در برنامه داریم

سرمربی تیم ملی پتانک پیوند اعضا با اشاره به شرایط تیم ملی پتانک کشورمان به رقابت های جهانی استرالیا گفت: با توجه به نوسانات ارزی و شرایطی که به وجود آمد اعزام یک کاروان کیفی مطلوب در دستور کار قرار گرفت و بر همین اساس ما نیز برنامه های خود را در همین راستا تعریف و اجرایی کردیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، مهدی ممتاز امیری ادامه داد: از اردیبهشت ماه سال 1401 کار خودمان را برای حضوری موفق در مسابقات جهانی استرالیا آغاز کردیم، اردوی اول ما در استان گلستان و به میزبانی شهر گرگان بود که بیش از ۲۴ بازیکن از سراسر کشور در این اردو حضور داشتند. برای آنکه از تمام ظرفیت و پتانسیل های پتانک کشور بهره کافی را برده باشیم در این اردو از مقام آوران مسابقات قبلی و برترین های رقابت‌های قهرمانی کشور در سال ۱۴۰۰ نیز دعوت کردیم که در این اردو حضور داشته باشند تا بتوانیم برنامه های خود را به خوبی پیش ببریم.

وی خاطر نشان کرد: از سویی دیگر از هر بازیکنی که فکر می کردیم می تواند در این رشته موفق باشد و در مدال آوری نقش موثری را ایفا کند نیز دعوت کردیم و با این شرایط به اردوی دوم خود رسیدیم. یک رقابت انتخابی هم برگزار شد تا نفرات محک جدی تری خورده و ارزیابی بهتری از شرایط موجود داشته باشیم. تیرماه و در اردوی دوم که به میزبانی تهران برگزار شد همین مسیر را ادامه دادیم و در نهایت با 11 ورزشکار به اردوی سوم رسیدیم.

امیری تاکید کرد: نکته مهم و قابل توجه این بود که ورزشکاران پتانک در مسابقات 2017 اسپانیا و 2019 انگلیس عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته و به همین دلیل سطح توقعات از قهرمانان این رشته بسیار بالاست. در مسابقات انگلیس از مجموع مدال های کسب شده کاروان اعزامی کشورمان 10 مدال سهم پتانک بود و این بار به دنبال آن هستیم در استرالیا نیز همین روند را ادامه داده و تکرار کنیم.

او در واکنش به اعزام کاروان کیفی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا به مسابقات و احتمال تکرار موفقیت های قبلی تاکید کرد: بدون شک کار سخت است اما اعزام کاروان کیفی در دستور کار بود و طبیعی است در این دوره با تعداد ورزشکار کمتری به مسابقات اعزام خواهیم شد اما تلاش من به عنوان سرمربی این است که نتیجه انگلیس را تکرار کرده و با برنامه ریزی بتوانیم بیشتر مدال های جدول مسابقات را به نام ایران ثبت کنیم.

سرمربی تیم ملی پتانک گفت: در مسابقات جهانی آرژانتین نخستین مدال بین المللی این رشته از سوی ورزشکاران پیوند اعضا به دست آمد و این بار نیز در صدد هستیم اولین مدال بولس را به دست بیاوریم. در رقابت های جهانی استرالیا بولس در جدول رقابت ها حضور دارد و به همین منظور از مدت ها قبل در کنار رشته پتانک به رشته بولس هم توجه کرده و تمرینات خوبی را در این مدت سپری کردیم و امیدواریم در اهدافی که داریم موفق باشیم.

امیری در پایان خاطر نشان کرد: از این فرصت باید استفاده کرد و از همه اعضای فدراسیون تشکر کنم چرا که در دو سال گذشته با توجه به شرایط موجود این تیم را آماده کردند تا راهی مسابقات شویم.