پنجشنبه نهم فروردین ماه
در مراسم تجلیل از دکتر مهین فرهادی زاد مطرح شد

صالحی‌امیری: ورزش بانوان مرهون حمایت مدیران زن در 40 سال اخیر است

رییس کمیته ملی المپیک موفقیت‌های امروز ورزش زنان را مرهون حمایت مدیران زن در۴۰ سال گذشته دانست و گفت: زنان طلایه‌داران اخلاق و معرفت در این سرزمین هستند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، دکتر سیدرضا صالحی‌امیری در مراسم تجلیل از مهین فرهادی‌زاد، مدیر اخلاق‌مدار ورزش کشور که در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد، افزود: امروز لشکر زنان باغیرت ما می‌توانند در توسعه ورزش قهرمانی جهش ایجاد کنند.

وی یادآور شد: زنان طلایه‌داران اخلاق و معرفت در این سرزمین هستند. قدردان زحمات آنها هستیم و شخصیت زنان ایران را تجلیل می‌کنیم. امروز از مهین فرهادی‌زاد به عنوان سمبل این حرکت تجلیل می‌شود و در موزه ملی المپیک تصمیم گرفتیم برای نام‌آوران ورزش ایران بخش ویژه‌ای را راه‌اندازی کنیم.

رییس کمیته ملی المپیک: گفت درخشش زنان امروز در عرصه‌های بین‌المللی و جهانی به خاطر تلاش و حمایت‌های مدیران زن ورزش ایران در این ۴۰ سال گذشته است و برای همین امروز شاهد هستیم که زنان ورزشکار کشورمان می‌توانند سکوهای بین‌المللی را فتح کنند. ما با اعزام دختران به میادین ورزشی، به سکو چشم ندوختیم بلکه با اعزام دختران به رقابت‌های جهانی نگاه تبعیض‌آمیز به زنان ایران را به عدالت تغییر می‌دهیم.

در ادامه این برنامه، محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال هم گفت: مسیر توسعه ورزش زنان باز نمی‌شد مگر ایستادگی و تلاش و حمایت از مدیران زن ورزشی. امروز موفقیت‌های زنان ورزشکار با حجاب در عرصه‌های بین‌المللی ثمره تلاش و حمایت مدیران زن ورزش پس از انقلاب است.

فریبا محمدیان نایب رییس فدراسیون والیبال هم درمراسم تجلیل از مهین فرهادی زاد گفت: فرهنگ تکریم در این دوره از کمیته المپیک نهادینه شده که پیش‌تر سابقه نداشته است. امروز آغاز انتشار تجربیات مدیر برتر زن ورزش ایران است تا مدیران نسل جدید در توسعه ورزش زنان با بهره‌مندی از دانش آنها گام بردارند.

در پایان این مراسم از خدمات ارزنده و تلاش های صادقانه دکتر مهین فرهادی‌زاد به عنوان مدیر برتر اخلاق ورزش کشور تجلیل شد.