پنجشنبه نهم فروردین ماه

فرهادی‌زاد: عدالت جنسیتی، فضایی تخصصی را برای ورزش زنان رقم زد

عضو هیات‌ رئیسه فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا گفت: امروز یکی از آرزوهای قدیمی ورزش بانوان محقق شد، خوشبختانه شاهد هستیم در فضایی تخصصی و با حضور مدیرانی از جامعه زنان فرصتی جدید در اختیار ورزش بانوان قرار گرفت که این اقدامی ارزشمند و در راستای عدالت جنسیتی است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا،‌ مهین فرهادی‌زاد افزود: افتتاح کانال رادیویی ورزش بانوان یکی از اقدامات ارزشمند و قابل تقدیری است که بی‌شک فرصت‌های مناسبی را در اختیار ورزش زنان قرار می‌دهد،‌ با توجه به ملاحظات فرهنگی و تاکید ایجاد فضایی سالم برای ورزش بانوان امروز شاهد هستیم یکی از آرزوهای قدیمی ورزش ما به تحقق پیوست که فرصتی جدید را در اختیار بانوان ورزشکار ایران قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکید و توجه به ورزش زنان با رویکرد تخصصی پس از انقلاب در کشور شکل گرفت و در طول این سال‌ها شاهد فعالیت مدیرانی بودیم که سعی داشتند در این حوزه با نگاهی تخصصی برنامه‌ریزی کرده و پیش بروند. وقتی صحبت از ورزش بانوان می‌شود شاید این مساله تداعی شود که فقط مدیرانی از جنس زنان در این راه قدم برداشتند اما در طول این سالها مدیرانی از قشر آقایان را هم داشتیم که با آینده‌نگری در این راه گام‌های موثر و مفیدی را برداشتند و امروز ثمره همه این تلاش‌ها موجب شد تا فضایی جدید در اختیار ورزش زنان قرار گیرد. 

معاون پیشین وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان تاکید کرد: خوشبختانه با تلاش‌هایی که صورت گرفت امروز شاهد حضور نیروهای متخصص و با تجربه در حوزه ورزش زنان هستیم، مدیران، خبرنگاران، گزارشگران و عزیزانی که از این قشر بوده و برای اعتلای ورزش زنان تلاش‌های زیادی را انجام داده‌اند. افتتاح کانال رادیویی ورزش بانوان به این امر تاکید دارد که نگاه تخصصی در این حوزه وجود دارد و امیدوارم با این فضای جدید بتوانیم از فرصت‌های نوینی که پیش روی ماست، به خوبی بهره برده و برای اعتلای بیشتر ورزش زنان گام های اساسی برداریم. 

فرهادی‌زاد ادامه داد: بحث حمایت از دختران ورزشکار هم مقوله‌ای است که باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد،‌ این حمایت‌ها باید معنوی و مادی باشد تا دختران ما با آرامش به فکر موفقیت بوده و برای اعتلای ورزش زنان گام بردارند. حمایت از ورزش زنان یعنی تاکید و توجه به تعادل جنسیتی که مقوله‌ای بسیار مهم است که بی‌شک می‌تواند زمینه‌ساز موفقیت بانوان ایرانی در میادین ملی و بین‌المللی باشد.