جمعه دهم فروردین ماه

دکتر سجادی: تلاش همه دست‌اندرکاران ورزش کشور اهتزاز پرچم ایران در قله‌های افتخار است/ برای تکمیل سایر پروژه‌ها نیاز به خلاقیت و استفاده از سایر ظرفیت‌ها داریم

وزیر ورزش و جوانان گفت: بخشی از جهاد تبیین بیان خوبی‌ها و اتفاقات ارزشمند و مثبتی است که با بضاعت موجود انجام شده است. برای اتمام سایر پروژه‌های نیمه‌تمام که بالغ بر ۴ هزار پروژه است نیاز به یک پشت کار، خلاقیت و استفاده از سایر ظرفیت‌ها و منابع دیگر داریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر سیدحمید سجادی در آیین افتتاح ۱۶۲ پروژه ورزشی که امروز به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد با تبریک فرارسیدن ۲۶ مهرماه و آغاز هفته تربیت‌بدنی اظهار داشت: امیدوارم در این هفته و با افتتاح این پروژه‌ها خیر و برکات برای ورزش کشور داشته باشیم و یک سال پر از تلاش و پویایی در ورزش کشور ایجاد شود.

وی افزود: تلاش همه دست‌اندرکاران ورزش این است که پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در قله‌های افتخار در تمامی میادین بین‌المللی به اهتزاز درآید. تشکر می‌کنم از همه برگزارکنندگان این جلسه و مدیران و کارکنان استان‌ها که اهتمام لازم را داشتند تا شاهد افتتاح این ۱۶۲ پروژه باشیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به آمار و ارقامی که از سوی مدیران کل استان‌ها درخصوص پروژه‌های ورزشی گفته شد خاطرنشان کرد: نباید با این آمارها قانع شویم. خداوند را شاکریم که در جمهوری اسلامی ایران فرصت خدمت نصیب همه ما شده است. در این روزها صبوری و درایت مردم عزیز ایران زبانزد است و باید تلاش کنیم که از همه فرصت‌ها برای خدمت به این مردم بهره بگیریم.

وی ادامه داد: آرزوی سلامتی برای همه خدمتگزاران به مردم را دارم و امیدوارم که همه این تلاش‌هایی که در این ۱۴ ماه گذشته که از دولت مردمی دکتر رییسی می‌گذرد آغاز راه و تکیه گاهی باشد برای گام‌های بعدی که استوارتر برداریم.

دکتر سجادی با اشاره به اهمیت موضوع جهاد تبیین در کشور خاطرنشان کرد: بخشی از جهاد تبیین بیان خوبی‌ها و اتفاقات ارزشمند و مثبتی است که با بضاعت موجود انجام شده است. برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام که بالغ بر ۴ هزار پروژه است که قبل از این بیش از پنج هزار پروژه نیمه تمام داشتیم نیاز به یک پشت کار، خلاقیت و استفاده از سایر ظرفیت‌ها و منابع دیگر داریم. طبق چیزی که قانون به ما اجازه می‌دهد می‌توانیم بخشی از پروژه‌ها را واگذار کنیم و بخشی دیگر را می‌توانیم که با همکاری بخش خصوصی به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: ما در راستای تکمیل این پروژه‌ها با مشکلات حقوقی نیز مواجه هستیم که بخشی از آن حل شده است. حتما به یک کار جهادی نیاز داریم که بتوانیم با رفع مشکلات و موانع گام‌های موثری برای تکمیل پروژه‌های سراسر کشور برداریم. این بخشی از کار ما است که در پشت پرده انجام می‌شود و شاید کمتر کسی از این زحمات خبر داشته باشد. تلاش مدیران ستادی این است که با این مدیریت‌ها دست مدیران کل استانی برای انجام کارها باز باشد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: نباید عادت کنیم که منابع دولتی حتما از راه برسد و برای تکمیل پروژه‌ها از آن استفاده کنیم. ما در نظام جمهوری اسلامی ایران کار می‌کنیم و به این خدمت افتخار می‌کنیم و باید مشکلات آن را نیز بپذیریم. ما سعی می‌کنیم با قوانین و فرامینی که از سوی مسئولین کشور داده می‌شود این مشکلات را کم کنیم. آن چیزی که بر ما تکلیف شده این است که بعد از تکمیل این پروژه‌ها به بهترین نحو به دست مصرف کنندگان برسانیم. نباید یک ساعت از زمان این مجموعه‌ها به هدر گذرانده شود.

دکتر سجادی خاطرنشان کرد: ماموریتی که به ما داده شده این است که تا پایان سال و با همفکری بین همه مدیران نباید اجازه دهیم که ورزش گران شود. مجموعه‌هایی را که به بخش خصوصی واگذار می‌شود باید نظارت کافی روی آنها داشته باشیم که تعرفه‌های خارج از عرف نداشته باشند. خداوند توفیق داشته به ما که در این مدت در سفرهای استانی درخدمت بسیاری از مردم کشور باشیم و سعی ما این است که با حضور در شهرهای مختلف درجریان بخشی از مشکلات ورزش و حوزه جوانان کشور قرار بگیریم.

وی ادامه داد: در این سفرها معمولا هموطنان ما از تعرفه‌های سنگین ورزشی گله‌مند هستند. در مراسم افتتاح زمین‌های ورزشی مدراس نیز انتقادهای زیادی مبنی بر گران بودن ورزش به ما داشتند. دانش‌آموزانی که در خدمت آنها بودیم گله‌مند بودند که برای ورود به آکادمی‌های فوتبال باید مقادیر هنگفتی را پرداخت کنند. اگر به خاطر این هزینه‌های سنگین دانش‌آموزان و ورزش‌کاران ما نتوانند ورزش کنند این ما هستیم که ضرر خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان افزود: باید تلاش کنیم آن امکاناتی را که داریم بهترین باشد چون مردم ما شایسته بهترین‌ها هستند و آن امکاناتی را که نداریم با سعی و تلاش برای مردم به دست آوریم. وظیفه همه ما این است که با تلاش و همکاری و وحدت این ۴۲۰۰ پروژه نیمه‌تمام که در کشور باقی مانده را به اتمام برسانیم. دو میلیون متر مربع به سرانه ورزشی کشور اضافه شده است ولی همچنان این آمار جوابگوی همه کشور نیست و نباید برای ما قانع کننده باشد. استاندارد اعلام شده جهانی سرانه ورزشی به ازای هر نفر سه متر است که ما با این عدد فاصله داریم و باید آن را جبران کنیم و در این راستا باید عدالت محوری را درنظر داشته باشیم.

وی با اشاره به برگزاری جام پرچم گفت: این جام توانسته در کشور شور و شعف را بین جوانان روستایی ایجاد کند و یک اتفاق بزرگ برای ورزش کشور است. نیاز داریم که برای توسعه ورزش در سراسر کشور فعالیت‌های ارزان قیمت را ابداع کنیم تا قشر روستایی ما نیز بتواند از ورزش بهره ببرد. آن چیزی که در این هفته تربیت‌بدنی در کشور جاری شود اتفاقات مهم مدیریتی است که با کمک همه مدیران کل استان‌ها به دست می‌آید.

سیدحمید سجادی خاطرنشان کرد: هدف مشترک همه مدیران ستادی و مدیران کل استان‌ها موفقیت ورزش در تمامی حوزه‌ها و عرصه‌ها است. مدیران کل استانی در صف مقدم قرار دارند و چشم امید مدیران ستادی به برنامه‌ها و فعالیت‌های آنها است. بخشی از چالش‌ها و محدودیت‌های ادارات کل استان‌ها را می‌دانیم و نسبت به آنها بی تفاوت نیستیم. آمده‌ایم که با همه این مشکلات به مردم خدمت کنیم.

وی افزود: رسانه‌ها و مردم عزیز کشور نیز پیگیر هستند که نتایج کار ما را ببینید. سایر دستگاه‌های دیگر نیز کارشناسانی دارند که روند فعالیت‌های ورزش کشور را بررسی و آنالیز می‌کنند. چه در بعد قهرمانی و چه بعد همگانی همه به دنبال این هستند که توفیقات ورزش را ببینند و اینکه در ۱۴ ماه گذشته وزارت ورزش و جوانان به چه طریق ادامه راه داده است. در سال ورزشی که آغاز کردیم در تابستان آن بازی‌های آسیایی را پیش‌رو داریم و همچنین انبوهی از برنامه‌های تدارکاتی در سایر استان‌ها برگزار می‌شود. یکی از وظایف مدیران کل استانی رسیدگی به هیات‌هایی است که قهرمانان ما را تحت پوشش دارد.

دکتر سجادی اظهار داشت: بعد از حدود یک سال از بازی‌های آسیایی ما المپیک پاریس را خواهیم داشت که این المپیک از جهات مختلف مهم‌تر از المپیک توکیو است. المپیک توکیو درگیر دوران کرونایی در جهان بود و بعضی از کشورها با ظرفیت کامل در توکیو شرکت نکردند. ولی المپیک پاریس متفاوت خواهد بود و کار سختی درپیش داریم چون مردم از ما انتظار دارند. وقت زیادی نداریم و ورزشکارانی که قرار است برای این المپیک تلاش کنند و کسب سهمیه انجام دهند باید الان در بهترین شرایط باشند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: باید قهرمانان را به بهترین شکل حفظ کنیم و یک کار گلخانه‌ای برای آنها انجام شود. مراقبت‌های ویژه‌ای از جمله مراقبت‌های تغذیه‌ای خواهند داشت. مسابقاتی که شرکت می‌کنند باید دقیق و طراحی شده باشد و این موضوع وظیفه ما را دشوارتر خواهد کرد. نتیجه این تلاش ها و زحمات قطعا منجر به کسب عناوین مختلف و شاد شدن دل مردم و رهبری خواهد شد و باید تلاش کنیم که در این امر مهم سربلند بیرون بیاییم.