پنجشنبه سی ام فروردین ماه

آیین تجلیل از قهرمانان ورزشی هیات بیماران خاص و پیوند اعضا استان مرکزی برگزار شد

آیین تجلیل از قهرمانان ومدال آوران ورزشی هیات بیماران خاص و پيوند اعضا و مددکاران بهزیستی استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، پوریا اسدی رئیس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان مرکزی در این مراسم گفت: قهرمانان با افتخارآفرینی خود نشاط را به جامعه تزریق کرده و قادرند بهترین الگو برای نسل جوان باشند. قهرمانان و ورزشکاران ما افرادی هستند که علی‌رغم کسب عناوین برتر در میادین کشوری و بین‌المللی، الگوی موفقیت بین اقشار مختلف جامعه می باشند.

وی خاطر نشان کرد: حضور ورزشکاران و قهرمان رشته های مختلف هیات بیماران خاص باعث ایجاد انرژی مضاعف، انگیزه بیشتر و امید به زندگی در سطح جامعه است. امر مهم ورزش در بین اقشار بیماران خاص که جمعیت گسترده ای را در بر می‌گیرد، حلقه گمشده ای است که نیازمند حمایت و توجه ویژه مسوولان جهت تشویق و فراهم سازی بستر ورزشی برای جذب و آموزش‌های جامعه هدف است و در نهایت این موضوع بر افزایش سطح سلامت اجتماعی جامعه بسیار موثر است.

در این مراسم، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز ضمن قدردانی از همکاری شهرداری اراک، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک و برگزار کنندگان این مراسم گفت: سازمان بهزیستی راهبردهای مختلفی دارد که یکی از این عناوین توانمند‌سازی مددجویان است و توانمندسازی از منظر روان شناسان به مفهوم یکپارچه سازی است.

حسین آبادی افزود: شاهد هستیم قهرمانان ورزشی استان در هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا در عرصه ها و رشته‌های مختلف، عناوین قهرمانی را به ارمغان آورده و پرچم ایران اسلامی را به اهتزاز در آورده اند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی یادآور شد: اگر همکاری تنگاتنگ بخش‌های دولتی و غیردولتی نبود هرگز شاهد این اتفاقات خوب نبودیم.

حسین آبادی از همکاری مراکز مثبت زندگی، انجمن های معلولین، کانون های مختلف و اتحادیه های نابینایان و ناشنوایان و… قدردانی کرد و گفت: سازمان بهزیستی با فعالیت های گسترده ای که دارد به تنهایی نمی تواند در کسب این موفقیت های بزرگ توفیقی داشته باشد و همکاری بخش‌های مختلف مردم نهاد می تواند حامی خوبی برای سازمان بهزیستی باشد.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: قدمت انجمن مددکاران اجتماعی کشور به سال‌های قبل از انقلاب برمی گردد که در سال‌های بعد از انقلاب نیز فعالیت گسترده خود را افزایش و ادامه داد.

الله دادی با اشاره به اینکه انجمن مددکاران اجتماعی استان مرکزی به عنوان سومین استان در سال ۹۱ فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: مددکاری اجتماعی به صورت علمی در تمامی برنامه ها، مناسبت ها و موضوعات اجتماعی ورود پیدا کرده و در تدوین برنامه های چهارم، پنجم، ششم و برنامه هفتم توسعه که پیش رو است صاحب نظر می باشد.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی استان مرکزی تاکید کرد: همه ساله از سوی این انجمن شعارهایی متناسب با شرایط اجتماعی جامعه انتخاب می شود که امسال نیز شعار«مددکاری اجتماعی و تنوع اجتماعی» انتخاب شده است.

الله دادی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تمامی برنامه هایی که در کشور اجرا می شود باید پیوست اجتماعی داشته باشد، گفت: برداشت ما از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، فرصت های برابر، برای تمامی مردم، اقوام، نژاد ها و فارغ از هرگونه رنگ، زبان، قومیت، سالم بودن و یا دارای معلولیت است.

وی اولین اصل در اصول مددکاری اجتماعی را پذیرش تمامی افراد دارای شرایط خاص دانست و افزود: امیدواریم به همت تمام مددکاران در استان، گام های مثبت و موثری در راستای پذیرش افراد برداریم.