جمعه دهم فروردین ماه

از نام آوران و قهرمانان ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا تجلیل شد

در مراسمی مسوولان استان آذربایجان شرقی از نام آوران و قهرمانان ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، در این مراسم که با حضور تراب محمدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی، محمد اسداللهی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، جواد امان زاده معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان، مهدی نوائی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز، سعید نامور رئیس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان آذربایجان شرقی برگزار شد از افتخارآفرینان این عرصه تقدیر شد.

تراب محمدی معاون سیاسی ، امنیتی استانداری آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری آیین تجلیل از ورزشکاران بیماران خاص و پیوند اعضا گفت: پشتکار و استعداد این عزیزان در کسب عناوین مختلف استانی، ملی و جهانی ستودنی است و باید فرهنگ سازی لازم برای جذب این ورزشکاران در سطح کشور گسترش یابد و در این راستا ایجاد خانه ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا در استان آذربایجان شرقی بصورت اختصاصی را از ضروریات جامعه ورزشی این قشر از بیماران می دانیم.

جواد امان زاده معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان در این مراسم گفت: قهرمانان نشاط آورند و قادرند بهترین الگو برای نسل جوان باشند؛ قهرمانان و ورزشکاران در این هیات افرادی هستند که علی رغم کسب عناوین برتر در میادین کشوری و بین المللی، الگوی موفقیت بین اقشار مختلف جامعه که دچار عارضه های جسمانی هستند، می باشند. حضور ورزشکاران و قهرمان رشته های مختلف هیات بیماران خاص باعث ایجاد انرژی مضاعف، انگیزه بیشتر و امید به زندگی در سطح جامعه است.

 وی یادآور شد: امر مهم ورزش در بین اقشار بیماران خاص که جمعیت گسترده ای را در بر می‌گیرد، حلقه گمشده ای است که نیازمند حمایت و توجه ویژه جهت تشویق و فراهم سازی بستر ورزشی است تا با آموزش های مختلف، جامعه هدف را به سمت و سوی ورزش سوق دهد که در نهایت این موضوع بر افزایش سطح سلامت اجتماعی جامعه بسیار موثر می باشد.

سعید نامور رئیس هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا استان آذربایجان شرقی نیز به پیگیری های مجدانه جهت تهیه لوازم و داروهای ورزشکاران بیماران خاص و پیوند اعضا اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال بیماران خاص و پیوند اعضا و تلاش هایی که در عرصه ورزش داشته اند، پیگیر مجدانه ای در خصوص تامین داروهای مورد نیاز این ورزشکاران هستیم

وی افزود: با یاری خداوند متعال این هیات ورزشی توانست میزبانی اردوهای تیم ملی در رشته های اسکواش و بدمینتون در بخش برادران و خواهران به مدت یک هفته باشد و در طول سال با اعزام تمامی گروه های تحت پوشش به مسابقات کشوری ، به کسب مقام های متعدد انفرادی اول تا سوم و مقام دوم تیمی در گروه های تالاسمی و زیر 18 سال ایران و همچنین اعزام 6 نفر از ورزشکاران این هیات به اردوهای تیم ملی دارت، بدمینتون، اسکواش و فوتبال در سال 1401 عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد. در این راستا حسین رضایی دبیر هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان آذربایجان شرقی، تنها نماینده اعزامی بیماران خاص و پیوند اعضا در رشته اسکواش و بدمینتون به مسابقات جهانی 2023 استرالیا است که برای او آرزوی موفقیت داریم.

نامور گفت: مهمترین مسئله این است که نباید بیماران خاص را از جامعه و سایر ورزشکاران جدا کرد، بلکه ورزشکاران پیوندی و بیماران خاص باید از امکانات ورزشی بقیه وررزشکاران استفاده و در کنار آنها ورزش کنند. 

در پایان این مراسم از نام آوران و قهرمانان ورزشی و نخبگان علمی، فرهنگی و هنری بیماران خاص و پیوند اعضا استان آذربایجان شرقی نیز تجلیل به عمل آمد.