جمعه سی و یکم فروردین ماه

موسوی: کاروان کیفی به استرالیا اعزام می‌شود/ امیدواریم سومی جهان را تکرار کنیم

دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا با اشاره به برگزاری رقابت‌های جهانی پیوند اعضا گفت: این مسابقات از۲۵ فروردین آغاز می‌شود و تا دوم اریبهشت ماه ادامه خواهد داشت و کاروان کشورمان با ۲۷ ورزشکار راهی این رویداد در پرث استرالیا می‌شود.

سید محسن موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا و با اشاره به شرایط موجود گفت: برپایی اردوهای تیم‌های ملی تحت پوشش برای حضوری شایسته در رقابت‌های جهانی پیوند اعضا از برنامه‌های فدراسیون در این مدت بود،‌ متاسفانه به دلیل نوسانات ارزی و افزایش هزینه‌ها مجبور شدیم تعداد اعضای کاروان اعزامی به استرالیا را کاهش دهیم که بر این اساس ۲۷ ورزشکار را راهی این رویداد خواهیم کرد و امیدواریم همچون رقابت‌های انگلیس شاهد عملکرد خوب آنها باشیم.

او یادآور شد: در دوره قبلی و در مسابقات جهانی نیوکاسل انگلیس در سال ۲۰۱۹ با اعزام ۴۵ ورزشکار شاهد کسب ۹۳ مدال بودیم و به همین دلیل برای نخستین بار موفق شدیم بر سکوی سوم جهان تکیه زده و به عنوان پدیده مسابقات هم معرفی شویم، در این دوره و در استرالیا تعداد نفرات تقریبا به نصف رسیده اما امیدواریم روند مدال‌آوری و موفقیت قهرمانان کشورمان ادامه داشته باشد و آنها بازهم در این رویداد برای خود و کشورمان افتخارآفرین باشند.

موسوی گفت: در این دوره از مسابقات کاروان اعزامی کشورمان در رشته‌های دوومیدانی، پتانک، تنیس روی میز، بدمینتون، بولینگ چمنی، اسکواش، تنیس، دوچرخه‌سواری و دارت شرکت خواهد کرد و با توجه به حضور پرتعداد کشورهای شرکت کننده بدون شک رقابت‌های سختی پیش روی قهرمانان کشورمان است.

دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ در بخش قهرمانی برای پنج گروه از ورزشکاران تحت پوشش مسابقات قهرمانی کشور را برگزار کردیم که از نیمه دوم سال گذشته آغاز شد که طی آن قهرمانان و نفرات برتر آن مشخص و معرفی شدند.

وی یادآور شد: در این بخش با توجه به نزدیک شدن به مسابقات جهانی پیوند اعضا و برپایی اردوها و پیگیری برنامه‌ اعزام کاروان ورزشی کشورمان، مسابقات ورزشکاران دیابتی به ابتدای سال جدید موکول شد و در صدد هستیم تا این مسابقات را نیز برگزار کنیم. هدف و برنامه ما برای برگزاری نخستین دوره مسابقات قهرمانی کشور در بخش دیابت خرداد یا تیر ۱۴۰۲ است و امیدواریم این رویداد نیز مانند مسابقات قبلی گروه‌های تحت پوشش از سطح کیفی خوبی برخوردار باشد.

او ادامه داد: در بحث آموزشی نیز فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا به دنبال آن است تا سطح فنی داوران، مربیان و ورزشکاران خود را ارتقا بخشد، به همین منظور دوره‌های مختلف مربیگری را در دستور کار قرار دادیم که از آن جمله می‌توان به دوره مربیگری درجه سه پتانک اشاره کرد که برای نخستین بار برگزار و با استقبال خوبی هم رو به رو شد.

موسوی گفت: انتشار نشریه الکترونیکی سفیر زندگی با هدف معرفی قهرمانان و ورزشکاران تحت پوشش، آگاهی‌ بخشی برای جذب و حضور حداکثری بیماران خاص و پیوند اعضا با هدف دعوت آنها به فعالیت‌های ورزشی و ارتقا امید به زندگی در بین آنها، گفت‌وگو با مربیان و روسای کمیته های مختلف با هدف تشریح برنامه‌ها و رویدادهای پیش رو، بررسی وضعیت استان‌ها و هیات‌های مربوطه و انتشار مقالات علمی با هدف ارتقای سطح دانش افراد تحت پوشش نیز از دیگر فعالیت‌های این فدراسیون است که در سال گذشته محقق شد و در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.