جمعه دهم فروردین ماه
گفت و گو با لژیونر فوتبال پیوند اعضا

معماری: لیگ برتر فیلیپین امکانات و بازیکنان خوبی دارد

لژیونر فوتبال کشورمان با اشاره به حضورش در لیگ برتر فوتبال فیلیپین گفت: در این لیگ بازیکنانی از کشورهای ایران، آمریکا، اسپانیا، آلمان و برزیل حضور دارند و من هم به اینجا آمدم تا فوتبالم را در این کشور ادامه دهم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، امیر معماری در واکنش به این سئوال که چرا لیگ برتر فیلیپین را برای ادامه زندگی حرفه‌ای خود انتخاب کرده، یادآور شد: در این لیگ بازیکنان ایرانی زیادی حضور داشتند از جمله امید نظری بازیکن سابق تیم ملی ایران و حامد حاج مهدی بازیکن سابق تیم ملی فوتسال که سابقه بازی در لیگ های برتر تایلند و آمریکا را هم در کارنامه دارد. 

ملی پوش تیم فوتبال پیوند اعضای کشورمان گفت: میثاق بهادران بازیکن دورگه ایرانی، فیلیپینی که 50 بازی ملی دارد در کنار میلاد بهگندم که در بین برترین گلزنان این لیگ است از دیگر بازیکنانی هستند که در فوتبال این کشور توپ می‌زنند و در کل باید به این نکته اشاره کنم که در لیگ فوتبال فیلیپین بازیکنانی از کشورهای ژاپن، آمریکا، اسپانیا، آلمان و برزیل حضور دارند. البته ایوان پتروویچ بازیکن سابق پرسپولیس و شاهین بوشهر هم در اواخر بازی خود به لیگ برتر این کشور پیوست و این نشان می دهد اینجا فرصت های خوبی وجود دارد.

معماری در پاسخ به این سئوال که سهمیه هر تیم چند بازیکن خارجی است، افزود: هر تیم می تواند از هفت سهمیه لژیونر خود استفاده کند که چهار بازیکن هم زمان فرصت حضور در زمین بازی را خواهند داشت. شرق آسیا از فوتبال خوب و با کیفیتی برخوردار بوده و امکانات تیم ها و استادیوم ها از هر نظر مطلوب است.

این مهاجم کشورمان که در تیم فوتبال اف سی استالیون لاگونا توپ می‌زند پیش از این سابقه بازی در تیم های جوانان فجرسپاسی شیراز، شهرداری یاسوج، خلیج فارس بندرعباس، خیروحدت تاجیکستان، پنجشیر تاجیکستان، دوشنبه تاجیکستان، نادی قلادزه عراق، برو اف سی مالدیو را در کارنامه دارد.

با او در مورد بازگشت دوباره‌اش به میادین فوتبال صحبت می کنم، می گوید در سال 1392 زمانی که جز سهمیه بزرگسالان شهرداری یاسوج در لیگ یک کشور بودم، بیمار شدم اما خدا را شکر توانستم سرطان را شکست داده و با عمل پیوندی که داشتم دوباره به فوتبال بازگردم. من در لیگ های دو و سه ایران بازی کردم و توانستم بعد از آن به لیگ برتر تاجیکستان رفته و در ادامه هم در لیگ یک عراق و لیگ برتر مالدیو بازی کنم و در 10 بازی که در لیگ مالدیو داشتم 8 گل به ثمر رساندم.

معماری در پایان تاکید کرد: برای اینکه امروز در اینجا باشم خیلی ها برای من زحمت کشیدند. مربیان عزیزم مرحوم اسماعیل رهبان، بهروز پاکنیت، حسن رستمی، آیدی اف و پدر و مادر عزیزم که زندگی خودشان را برای من گذاشتند. از همسرم عزیزم که با حضورش در زندگی من کمک چشمگیری در ترقی و پیشرفت من داشت و دوست عزیز و حامی همیشگی‌ام علی اقا فضیلت، حامد حاج مهدی و جمال فتاحی که خیلی کمکم کردند تا در این فوتبال خودم را نشان بدهم هم آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.