پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه

هاشمی: تاکید و توجه ما به ورزش همگانی است/ موفقیت های بسیاری داشتیم اما هنوز تا شرایط مطلوب فاصله داریم

رئیس فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا در مجمع انتخابات این فدراسیون با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان گفت: خاندان عصمت و طهارت الگوی همه ما در زندگی است و امیدوارم همه ما بتوانیم رهرو این بزرگواران باشیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، فاطمه هاشمی پس از انتخاب مجدد خود به عنوان رئیس این فدراسیون تصریح کرد: هدف ما از تاسیس ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا این بود که در کنار بیماری این عزیزان از بعد روحی و روانی کمکی به این گروه خاص داشته باشیم، برخی از افراد از بدو تولد درگیر بیماری هستند و برخی دیگر در طول زندگی با این پدیده مواجه می‌شوند که نیاز است توجه خاصی به آنها شود.

وی ادامه داد: سال ها پیش از یک ورزشکار آغاز کردیم و امروز 15 هزار ورزشکار را تحت پوشش داریم و هدف اولیه ما توسعه و توجه به ورزش همگانی است چرا که می خواهیم ورزش را در خانواده ها نهادینه کنیم، هر چند هنوز اعتقاد داریم کار بسیاری داریم و باید بیشتر تلاش کنیم.

او تصریح کرد: در سال های گذشته مسابقات مختلفی را برگزار کردیم که جامعه هدف همواره با ورزش درگیر باشند، رشته های مختلفی داریم که در پیوند اعضا 11 و در برخی از فضاهای دیگر بر اساس توانایی، توانمندی و بر اساس دستورالعمل جامعه هدف و شرایط بیماری، رشته هایی را تعریف کرده ایم.

هاشمی گفت: در مسابقات جهانی به شکلی مستمر حضور داشته ایم و با اعزام یک ورزشکار، بنیان تاسیس انجمن ورزش بیماران خاص را پایه گذاری کردیم، از آن روز تا اکنون توجه بسیاری به حوزه ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا داشته ایم و جای خوشحالی دارد در دو دوره قبلی رقابت های جهانی پیوند اعضا، ایران به عنوان پدیده مسابقات معرفی شده است.

وی یادآور شد: اتفاق خوب دیگری که در این میان رخ داد آن بود که نام فدراسیون ورزش بیماران خاص در تالار مشاهیر فدراسیون جهانی ثبت شد.در این مدت همه تلاش کردند و هیات های استانی، مربیان، ورزشکاران از یک سو و حمایت های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باعث شد نتایج خوبی را به دست بیاوریم اما اعتقاد دارم این نتایج هنوز مطلوب نیست و باید بیشتر کار کنیم.