جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه

چینی: تیم ملی پیوند اعضا در جام‌جهانی به میدان می‌رود؛ به دنبال قهرمانی در ایتالیا هستیم

سرمربی تیم ملی فوتبال پیوند اعضا با اشاره به برگزاری نخستین دوره جام‌جهانی فوتبال گفت: این رقابت‌ها سال آینده به میزبان ایتالیا برگزار خواهد شد و تیم ملی کشورمان نیز در این رویداد به میدان خواهد رفت.

علی چینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به برپایی اردوهای این تیم قبل از کرونا تاکید کرد: پیش از شیوع کرونا اردوهای تیم به شکلی منظم و با کیفیت بالا پیگیری می‌شد اما به دلیل محدودیت‌ها و مسائل مربوطه و با رعایت و تاکید بر سلامتی بازیکنان، این اردوها لغو اما به بازیکنان اعلام کردیم که برنامه‌های تمرینی فردی را در دستور کار داشته باشند تا از نظر بدنی و آمادگی جسمانی با افت مواجه نشوند.

وی ادامه داد: به همین منظور بعد بهبود شرایط، نخستین اردوی این تیم را به میزبانی اهواز برگزار خواهیم کرد که طی آن ۱۹ ورزشکار را فراخواندیم. با توجه به این که مسابقات جام جهانی از ۱۸ شهریور سال آتی برگزار می‌شود تا قبل از پایان سال یک اردوی دیگر را در برنامه داریم اما فشار اصلی و اردوهای فشرده را به سال بعد موکول کردیم که تیم با آمادگی بالایی راهی این مسابقات بشود.

سرمربی اسبق استقلال یادآور شد: اردوی اول ما از ۲۰ تا ۲۴ آذرماه در شرایطی برگزار می‌شود که یک دیدار دوستانه با تیم پیشکسوتان استقلال اهواز هم در برنامه اردویی دیده شده است، در تیم استقلال اهواز بازیکنان و پیشکسوتانی از جمله مجاهد خضیراوی، ابراهیم تهامی، سیاوش بختیاری‌زاده و ستاره‌های دیگری دیده می‌شوند که قرار است این بازی در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شود.

چینی تصریح کرد: تیم خوب و هماهنگی داریم که در بین آنها چهره‌هایی از جمله وحید مظاهری، حسام فتاحی و حسین محمودی که سابقه بازی در لیگ فوتبال ایران را دارند دیده می‌شوند ضمن آنکه از کادر فنی مجربی هم بهره می‌بریم که همدل و هم‌قسم برای قهرمانی درنخستین دوره جام‌جهانی فوتبال گرد هم جمع شده و امیدواریم تلاش مجموعه تیم و فدراسیون به این مهم ختم شود.

در فهرست اعلام شده از سوی سرمربی تیم ملی فوتبال پیوند اعضا، وحید مظاهری، حسام فتاحی، حسین محمودی، مرتضی جلیلوند، حمزه پیرمرادیان، داود تسبیحی، علی گودرزی، علی حسن‌شاهی، سجاد فتح‌الهی، رضا طهماسبی، محمد طهماسبی، موسی خلیفه، انعام رهبر، رضا قدرتی، وحید جعفری، امیر معماری، ابراهیم براتعلی،‌ امین صانعی( دروازه‌بان) و رضا اکبری(دروازه‌بان) نفراتی هستند که به این اردو دعوت شده‌اند.

همچنین مجید شاهسوند، حسین فهام، عقیل احمدی، امیرمحمد لک، صفر حمزه‌لو، محمد محمدی، سیدامیر بهرامی و فرزاد آرارنیان نیز با هماهنگی سرمربی تیم ملی قرار است در این اردو ارزیابی تا در صورت نیاز به جمع ملی‌پوشان ملحق شوند.

گفتنی است هدایت این تیم بر عهده علی چینی است و حسین اسماعیلی( سرپرست)،‌مجید کرمی( رئیس انجمن فوتبال)، احسان وجدی (مربی دروازه‌بانان)، بهمن طهماسبی (مربی)،‌ محمدرضا تاجانی( آنالیزور) و احمد اکبری (تدارکات) وی را همراهی می‌کنند.