یکشنبه نهم اردیبهشت ماه

فرهادی‌زاد: نگاه حمایتی از ورزش بانوان موفقیت‌ آنان را رقم می‌زند

نایب رئیس کمیته ملی المپیک گفت: بانوان ورزشکار کشورمان شایستگی و ظرفیت‌های بالای خود را به اثبات رسانده‌اند و کسب سهمیه المپیک و حضور موفق در رویدادهای بین‌المللی گواه این موضوع است، ما هم از این بانوان به خوبی حمایت خواهیم کرد تا شاهد برافراشته شدن پرچم مقدس کشورمان باشیم.

مهین فرهادی‌زاد روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص ورزش بانوان، اظهار داشت: بانوان ایرانی نشان داده‌اند ظرفیت و توانایی بالایی دارند و امیدواریم با حمایتی که صورت می‌گیرد شاهد موفقیت‌های بیشتر بانوان و دختران کشورمان در رویدادهای مختلف و به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس کشورمان در میادین بین‌المللی باشیم.

وی ادامه داد: با همین سیاست و بر اساس تلاش‌هایی که در حوزه ورزش بانوان صورت گرفته‌، شاهد برگزاری مراسم تجلیل از بانوان تاثیرگذار در ورزش زنان بودیم که طی آن از قهرمانان سال‌های نه‌چندان دور این حوزه تقدیر به عمل آمد. در این مراسم ورزشکارانی بودند که در ۴۰ سال گذشته و بعد از دوران حرفه‌ای قهرمانی خود به جرگه مربیان یا داوران پیوسته و همچنان از دانش و تخصص خود در ورزش بانوان استفاده کردند.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک یادآور شد: محمود خسروی‌وفا به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک در این جلسه طی سخنانی ضمن تقدیر از مقام شامخ پیشکسوتان ورزش، تاکید کرد این برنامه سال آینده قوی‌تر برگزار شود که این کار انجام خواهد شد. برای سال آینده بانوان از حوزه‌های مختلف ورزش در بخش‌های المپیک، پارالمپیک، دانشگاهی و آموزش و پرورش، شناسایی خواهند شد تا چهره‌های تاثیرگذار مورد تقدیر قرار بگیرند.

فرهادی‌زاد گفت: این کاری بود که کمیسیون ورزش و زنان کمیته ملی المپیک موفق به اجرای آن شد، کاری که ورزش کشور در حوزه بانوان انجام می‌دهد قابل تقدیر است اما نباید زحمات و تلاش‌های افرادی که در گذشته این مسیر را آغاز و این راه را هموار کرده‌اند را از یاد برد، بدون شک تلاش‌هایی در گذشته انجام شده که امروز بانوان ایران اسلامی در صحنه‌های بین‌المللی به شایستگی ظرفیت‌های خود را به نمایش گذاشته و برای این مرز و بوم افتخارآفرین هستند.

وی گفت: امروز بحث عدالت جنسیتی در کشور ما به شکلی مطلوب مطرح است و در حوزه‌های مختلف این فضا را ایجاد کرده‌ایم که زنان در بخش‌های داوری، مربیگری یا ورزشکاری نقش خود را به خوبی ایفا کنند. در هانگژو نشان دادیم ۵ مدال اول ما متعلق به بانوان است و اگر بحث کسب سهمیه برای این قشر مطرح است، همه مدیران و تصمیم‌گیران در کمیته ملی المپیک به خوبی از آن حمایت می‌کنند.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: تلاش همه ما این است که پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به اهتزاز درآید و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد. کمیته ملی المپیک و ستاد بازی‌ها جلسات مرتب و منظمی را با روسای فدراسیون و عوامل فنی برگزار و از دارندگان سهمیه المپیک، تمام و کمال حمایت می‌کنند. هانیه رستمان در تیراندازی پیشرو بود و امیدوارم همچنان روند کسب سهمیه المپیک توسط بانوان رو به افزایش باشد.

فرهادی‌زاد در مورد پاداش‌ها و حمایت‌های مالی از المپیکی‌ها خاطر نشان کرد: پاداش‌های خوبی در نظر گرفته شده، جدولی را مرکز نظارت برای تشویق و ترغیب تنظیم کرده که بر اساس آن حقوق ماهیانه و ثابتی در نظر گرفته شده است. در صورت کسب سهمیه، ۵۰ میلیون تومان به ورزشکار اهدا می‌شود و حقوق ماهیانه برای او در نظر گرفته می‌شود ضمن آنکه این عدد به ۲۰۰ میلیون هم قابل افزایش است است به شرط آنکه این ورزشکار بتواند امتیازهایی که در نظر گرفته شده را کسب کند.

گفتنی است طی روزهای گذشته دبیرکل کمیته ملی المپیک از تعیین پاداش ۱۰ میلیارد تومانی پای سکو به مدال‌آورن طلایی المپیک پاریس خبر داد و گفت: برای مدال‌آوران نقره ۴ میلیارد تومان و مدال‌آوران برنز ۲ میلیارد تومان تصویب شد.