سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه

هاشمی: به دنبال آن هستیم تا ورزش را به خانه‌ها ببریم؛‌ نگاه همگانی به قهرمانی ارجحیت دارد

رئیس فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا با تاکید بر اینکه هدف از تاسیس این فدراسیون ورزش قهرمانی نبوده، گفت: سیاست ما این است که ورزش را به خانه بیماران برده و امید و نشاط را به آنها هدیه دهیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، فاطمه هاشمی در نشست هم‌اندیشی با حضور نمایندگان روسای هیات‌های ورزشی، مربیان و ورزشکاران که با هدف بررسی تقویم ورزشی و پیشنهادی ۱۴۰۳ و برنامه‌های سال جاری این فدراسیون برگزار شد، خاطر نشان کرد: از روز نخست تشکیل این فدراسیون نگاه ما به ورزش قهرمانی نبوده و امروز هم این نگاه را نداریم، ما به دنبال آن هستیم تا با آموزش ورزشکاران، شرایط رقابت و زندگی سالم را در کنار اقشار جامعه فراهم کنیم و به دنبال آن هستیم تا ورزش در زندگی جامعه هدف ما، نهادینه شود.

وی ادامه داد: اولویت اول ما ورزش همگانی است و بعد از آن به بعد قهرمانی نگاه می‌کنیم، از سویی دیگر در صدد هستیم تا با میزبانی رویدادهای مختلف، فضای لازم را برای ورزش و رقابت بین جامعه هدف را ایجاد کنیم. در کنار تمامی رویدادهای ورزشی باید به بحث آموزشی و درمانی نیز نگاه ویژه داشت تا ورزشکاران ما با آخرین دست‌آوردهای علم پزشکی آشنا شده و در جریان آن قرار بگیرند.

در ادامه این نشست که با حضور نمایندگان روسای هیات‌های ورزشی، مربیان و ورزشکاران برگزار شد مواردی از جمله نحوه برگزاری مسابقات، شرایط میزبانی، پاداش قهرمانان، برگزاری رویدادها به صورت منطقه‌ای، برطرف کردن مشکلات و موانع ورزشکاران و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی در کنار رویدادهای ورزشی با هدف ایجاد امید و انگیزه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

گفتنی است در این نشست فاطمه هاشمی رئیس فدراسیون، تنی ‌چند از روسا و دبیران هیات‌های اصفهان، خوزستان، گلستان، قم، سمنان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، نماینده ورزشکاران پیوندی، ام‌اس و مربیان تیم‌های ملی رشته‌های تحت پوشش این فدراسیون حضور داشتند.